fredag 7. desember 2007

Hallo? Is there anybody out there?

Er det denne her Eirik? Hæ? knappene? Trykke på knappene? Ok.
krrrmt. Here goes nothing:

Eirik Faret Sakariassen, mener jeg må blogge, og for en gang skyld skal jeg gi denne revolusjonære SUern rett. Hva skirver man egentlig i en blogg? Litt om seg selv, livet, døden, politikk og kjærlighet og sånn? Vel, kan begynne med jula, siden det snart er jul. Ok, bare en liten digresjon, Eirik mobber meg fordi jeg skriver litt feil, men jeg har dysleksi, men jeg har iallefall ikke hornbriller..... Uansett, jula, denne tiden av året da alle blir glade av coca-cola reklamer, og cheesy effekter på reklamene, snø, se så fint, snø på tv, godt det er snø et sted. Jeg liker ikke jula, jeg er lei allerede.

Snart begynner kjøpefesten, den er vel alt igang egentlig, så vil vi få tusenvis av håpløse bedrevitere på TV som sier "nå må vi huske på hva jula egentlig handler om", Per Fuggeli, Kjell magne gjør en ny-debut, som prest og engasjert menneske. "For Jula, jula" sier Gunnar Stålsett, "den handler om å være snill med hverandre". Men den gjør ikke det. Jol, som vi egentlig feiret før, handlet om at man gikk mot lysere tider, men egentlig var det bare en god grunn til å drikke seg full midt på vinteren. Eller julebord som vi kaller det nå. Noen, Stålsett og Bondevikene, vil vel også påpeke at dette er en kristen høytid, at det ble født en liten gutt i en liten stall i Betlehem, som gir oss nåde og kjærlighet, angivelig. Så hvis du blandet dette, så finner vi ut at jula er til for å drikke seg full i dress, kjøpe masse gaver, klage over at alle kjøper for mye, at vi ikke tenker på andre, at Jesus ble født, at Nissen er snill, og at hovmesteren snubler i tigerhodet, at askpeott får prinsen. I det hele tatt, det er egentlig ikke noe substans i Jula, sånn egentlig, det er bare tull. Men hyggelig, det er det, og jeg elsker askepott, "Leksene gutter, hva med leksene!?".

God Jol alle sammen, og husk, det er ikke nødvendlig og drikke akevitt, til tross for at det er en tradisjon.

Daniel

7 kommentarer:

Eirik Sakariassen sa...

Hei Daniel! Så artig at du bestemte deg for å blogge allikevel. At du har dustleksi skinner ike så sterkt gjenom.

God Jol og godt ny år til deg og!

Eirik

Unknown sa...

du blir lest!

Anonym sa...

ja, det gjer du! du blir lest so megabyta flyg, gjer du! tjoheg/du er på veg/mot noko spanande og bra (det som irriterer eg mest med nynorsken, jamvel framføre den vide normen, er at personlig pronomen eintal 1. og 2 i akkusativ ikkje rimer på "hei", dimed vert det "heg"). skal freista halda fram med jamleg lesing av bloggen din, Daniel. gler meg allereie til kva som kjem sidan.

Anonym sa...

eg meinte sjølvsagt 1. og 2. p e r s o n, so ingen er i tvil. skal ikkje spreia ranglære eg i alle høve!

Yri sa...

Dette var ein god idé. Ser fram til å lesa alt du skriv:)

bjørg sa...

Hei,
Vi har funnet bloggen din.
Hilsen Bjørg og Mamma
Mye artig å lese. Stå På!
AUF er best! (Nesten sier Øystein)

diasepam sa...

jeg personlig hater disse ynkeligge kvasipolitiene som selv ikke er smarte nok til å komme seg inn på politiskolen fordi di ikke passerer iq testen engang!,men har så lavt selvbilde at di må søke jobb hos sickuritassen for å kansje få opp selvbildet/selvtilit?og må ty til uniform for å kunne yte vold da di har hatt en traumatisk oppvekst+di har nok vert mobbeoffer selv og føler di må ta ijen på den måte,jeg har selv vært vitne til uprovisert vold fra disse taperne!!!!!!!!!stå på daniel!!!!!!!!!